طراحی سایت

قالب وبلاگ

طراحی سایت


امام عصر
اللهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 توسط حسین بیات

عده ای می گویند چرا نام امام زمان (ع) صریحاَ درقران برده نشده است. پاسخ این است كه گویا معرفی اولیاء الهی كه امت باید از آنها پیروی كند فقط یك راه دارد و آن این است كه نام آنان در كتاب آسمانی برده شود ، در صورتی كه اگر به خود قرآن مراجعه كنیم خواهیم دید ، كه قرآن به سه طریق شخصیتهای الهی را معرفی نموده است:

بقیه در ادامه مطلب

نظر یادتون نره...

عده ای می گویند چرا نام امام زمان (ع) صریحاَ درقران برده نشده است. پاسخ این است كه گویا معرفی اولیاء الهی كه امت باید از آنها پیروی كند فقط یك راه دارد و آن این است كه نام آنان در كتاب آسمانی برده شود ، در صورتی كه اگر به خود قرآن مراجعه كنیم خواهیم دید ، كه قرآن به سه طریق شخصیتهای الهی را معرفی نموده است . 1 ـ معرفی با اسم پیامبر گرامی در انجیل از طریق اسم برای آیندگان معرفی شده است. الف : و مبشراَ برسول یاتی من بعدی اسمه احمد (صف / 6) ب : یا داوود انا جعلناك خلیفه فی الارض ( صف / 26 ) ج : و ما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل (آل عمران / 144) 2 ـ معرفی با عدد الف : ولقد اخذ الله بنی اسراییل و بعثنا منهم اثنی عشر نقیباً (مائده / 12) ب : و اختار موسی قومه سبعین رجلاَ لمیقاتنا (اعراف/155) 3 ـ معرفی با صفت كه یكی از طرق معرفی شخصیتهای الهی است و وجود مبارك امامان (ع) از این طریق نیز معرفی شده اند. الف:الذین یتبعون الرسول النبی الذی یجدونه مكنوناَ عندهم فی التوراه و الانجیل یامرهم بالمعروف و ینههم عن المنكر . . . (اعراف / 157) كه در این آیه حضرت محمد (ص) با صفات دهگانه معرفی شده است. ب : اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منكم (نساء / 59) نتیجه اینكه اگرنام حضرت مهدی (ع) در قرآن نیست ولی صفات و خصوصیات حكومت او در قرآن وارد شده است، اصولاَ قرآن در معرفی افراد ، مصالح عالی را درنظر می گیرد گاهی ایجاب می كند كه افراد را با نام معرفی نماید و گاهی مصالح ایجاب می كند كه تنها به صفات افراد بپردازد چنان كه درباره حضرت مهدی (ع) است. آیاتی كه در سوره صف و توبه ـ از انتشار و گسترش اسلام در سطح جهانی نوید می دهد ، مانند ـ لیظهره علی الدین كله ـ اشاره به تشكیل حكومت است زیرا به تصریح مفسران این آیه كه پیشگویی ازگسترش فراگیروهمه جانبة اسلام درسطح جهان است ، هنوز تحقق نپذیرفته است. و آیه: و لقد كتبنا فی الذبور من بعد الذكر ان الارض یرثها عبادی الصالحون ـ این آیه نوید می دهد كه صالحان ، وارثان زمین خواهند بود و حكومت جهان را به دست خواهند گرفت و به اتفاق تاریخ بشر ، هنوز این وعده الهی تحقق نیافته است. و آیه ـ قل أرایتم ان اصبح ماؤكم غوراَ فمن یاتیكم بماء معین (ملك،30) در روایاتی كه از ائمه اهل بیت (ع) به ما رسیده این آیه به ظهور حضرت مهدی (ع) و عدل جهان گستر او تفسیر شده است . از جمله در حدیثی از امام باقر (ع) در تفسیر این آیه می خوانیم : نزلت فی الامام القائم (ع) یقول ان اصبح امامكم غائباَ منكم،... و الله ما جاء تأویل هذه الایه و لابد ان بحین تا ویلها . فرمود: این آیه درباره امامی نازل شده است كه قیام به عدل الهی می كند . . . به خدا سوگند تأویل این آیه نیامد و سرانجام خواهد آمد بنابراین مسئله مهم ، بیان خصوصیات دیگر آن حضرت است كه افراد دل آگاه با شناخت آنها ، مهدی واقعی را از مدعیان قلابی مهدویت باز شناسند ، بخشی از این خصوصیات در قرآن آمده كه اشاره شد به آن آیات و بخشی دیگر در اخبار و روایات آمده است





.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
بک لینک فا

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات